asdfg:1
Home Pratik Lezzetler Mozaik Pasta

Mozaik Pasta

buraya hakkında yazısı gelecek

Yediğim ve yaptığım en güzel mozaik pasta. Tarif sevgili Şule Akdan’ın. Paylaştığı ve bu lezzeti tatmamıza vesile olduğu için çok teşekkür ediyoruz.

Malzemeler:

  • 1 paket petibör bisküvi 200 gr  ( ben çifte kavrulmuş kullandım)
  • 1 su bardağından 1 parmak eksik tereyağı
  • yarım su bardağı dövülmüş fındık yada ceviz
  • 1 su bardağından 1 parmak eksik kakao (50 gr)
  • 1/4 su bardağı süt
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker

Üzeri için;

  • 80 gr bitter çikolata
  • 1 çorba kaşığı tereyağı

Mozaik Pasta Tarifi:

  1. Tereyağı ve şekeri tencereye alın. Üstüne yumurtayı kırın. Kakaoyu ve sütü de ekleyip karıştırın. Çok kısk ateşte 3 dakika karıştırarak pişirin.
  2. Bisküvileri kırın Karışımı ocaktan alıp bisküvilerin üstüne dökün. Fındığı ilave edip karıştırın. Yağlı kağıdın üstüne döküp elinizle üçgen şekil verin dondurucu da soğutun.
  3. Donduktan sonra bitter çikolatayı minik parçalara bölün tereyağıyla benmari usulü eritin. ( Çikolata parçaları ve tereyağını bir kaba alın. Kabı sıcak su dolu bir kabın içine oturtun ve erimesini sağlayın.) Mozaik pastanın üstüne sürün isterseniz çatalla şekil verin. Dilimleyerek servis edin.

SIMILAR ARTICLES

0 7329

0 3504

88 COMMENTS

  1. Tarifinizde malzemeler kaliteli ve çok bol, güzel olacağı kesin. Fakat bana yağ biraz fazla gibi geldi. Yağ ve diğer malzemelerin gr olarak ölçülerini vermeniz mümkün mü? Teşekkür ederim, ellerinize sağlık

  2. annnnaaaaaaaaaaaaammm bu mikemmel bi tat mikemme4l bi levzet OKTAYYY USTAA SEN COOOOKKK YASSAA CANNNIMMM FEDDDAA OLSSUUUUNSANNANAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA LALALA OOOO OKTAY USTA =)))

  3. ben daha önce yapardım ama yumurtalı yapmazdım az önce birde bunu yaptım güzel oldu gercekten…teşekkürler

  4. bir su bardağından bi parmak eksik kakao nedir yaa??o nasıl bir tarif etme yöntemii çookk güldüm haha=)

  5. bir su bardağından bi parmak eksik kakao nedir yaa?o nasıl bir tarif etme yöntemii çookk güldüm haha=)ama pastanın tadı süperdi

  6. tereyağı ölçüsünü anlamadım,tereyağ şart mı..teşekkürler,değişik bir mozaik tarifi

    • Tereyağı hoş bir koku veriyor sıvıyağ da kullanılabilir tabi. 3/4 su bardağından biraz fazla :) su bardağının kenarına işaret parmağımı koyuyorum 1 parmak eksik olacak şekilde dolduruyorum. :)

  7. tereyağı 1 su bardağından bir parmak eksik demişsiniz nasıl ölçücezki bunu önce tereyağını eritip göz kararı sonra bardakta ölçüp o şekildemi kullanıcaz=?

    • Yağlı kağıdın üzerine karışımı döktükten sonra elinizle şekil veriyorsunuz. Yanlardan bastırıp ortasını sivrileştiriyorsunuz. Üçgen prizması şeklinde aslında.Dilimlendiği zaman minik üçgenler oluşuyor. Şekli çok da önemli değil kare de yapabilirsiniz :)

  8. dün yaptım.hemde reklam arasında çabucak oldu.tadı harika bayıldık eşimle.ama kalorisi çok yüksek.birde bi gece bekleyince tadı daha nefis olmuş.ve cevizleri dövmedim kırıp attım ağıza gelince daha bi güzel oluyo

  9. ben denemedim ama yapmak isterim bugün çoooook kötü kalıpta kek yaptım ama yenilmedi neys biran önce verdiğiniz tarifi denemek isterim

  10. 1 SU BARDAĞI YAKLAŞIK OLARAK 200 GRAM GELİYOR 1 PARMAK EKSİK KAKAO NASIL OLUYORDA 50 GRAM A TEKABÜL EDİYOR ANLAMADIM AYRICA 1 PARMAK EKSİK DERKEN HANGİ PARMAĞA GÖRE MESELA BAŞ PARMAK İŞARET PARMAĞINA GÖRE DAHA KALIN TARİFLERİ VERİRKEN GRAM BAZINDA VERİRSENİZ DAHA SAĞLIKLI OLUR AYRICA TEREYAĞ KATI BİR MALZEME İKEN BARDAK ÖLÇÜSÜ NEREDEN ÇIKTI ANLAMADIM NEYSE BU KADAR ELEŞTİRİDEN SONRA TARİFİ DENEYECEĞİM CANIM ÇOK TATLI ÇEKTİ İFTARDAN SONRA YERİM ARTIK…EMEĞİNİZE SAĞLIK.

  11. tarif için teşekkürler.izin günümde eşime ve kızıma sürpriz yapayımdedim.çok güzel oldu. hatta bir kısmını yuvarlayark kakao ve hindistan ceviziyle bulayıp kürdanlayarak buzdolabında sakladım.kızımın çok hoşuna gitti.

  12. emeğnize sağlık ama kısa bir tarif olarak pudingle de yapılabilinir.ben denedim çok lezzetli ve cok psatik;)kızlar.

  13. Merhaba, bu tarifi yaptım inanılmaz güzel oldu, bence üzerine çikolata sürmeye gerek bile yok 50gr kakao ile tam kıvamında harika oluyor, teşekkürler

  14. bana zaten proje ödevim için gerekli ama çok güzel tadıyor…

    herkez 10000000 parça daha istedi xd

Bir Cevap Yazın